"Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie"
- przeczytaj SPRAWOZDANIE i zobacz najciekawsze fotki

W dniach 31.01-01.02 br. uczniowie naszego Gimnazjum mieli okazję uczestniczyć w dwudniowej wycieczce do Łodzi zorganizowanej w ramach projektu "Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie". Wyjazd odbył się w piątek o godzinie 7.30. Opiekę nad nami sprawowali: p. Sylwester Maciejewski, p. dyr. Renata Moczulska i p. Małgorzata Rybka. Po kilkugodzinnej podróży, którą uatrakcyjnialiśmy sobie rozmowami, słuchaniem muzyki, dojechaliśmy do celu. Pierwszym punktem zwiedzania było Muzeum Kinematografii, w którym przewodnik interesująco opowiadał o historii kina.  W międzyczasie można było podziwiać eksponaty związane z filmem. Następnie udaliśmy się na słynną ulicę Piotrkowską- najdłuższą ulicę w Łodzi. Wszyscy byli pełni podziwu. Około  16.00 dotarliśmy do miejsca zakwaterowania, gdzie czekał na nas smaczny obiad. Po posiłku mieliśmy czas na rozpakowanie się i odpoczynek. Następnie o godzinie 19.07 w Teatrze Studyjnym odbył się spektakl pt. "Próby" zagrany specjalnie dla nas. Wszyscy z uwagą i skupieniem wsłuchiwali się w niebanalne dialogi studentów IV roku łódzkiej „Filmówki”. Po zabawnej, ale i pełnej refleksji sztuce mieliśmy możliwość zadania pytań aktorom, podzielenia się z nimi wrażeniami, a nawet zaprosiliśmy ich do nas - do Milicza. Około 22.30 wróciliśmy do hotelu.

Następnego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie od Łódzkiej Szkoły Filmowej. Przewodnik oprowadzał nas po salach, w których studenci nagrywają sceny filmowe,demonstrował urządzenia przydatne do kręcenia filmów. Miejsca te zrobiły na nas ogromne wrażenie. Ostatnim punktem wycieczki było "Experymentarium" znajdujące się w Manufakturze- dawnym kompleksie fabrycznym. Jak sama nazwa mówi w miejscu tym mogliśmy po eksperymentować oraz  dostrzec wiele ciekawych zjawisk z różnych dziedzin nauki. Następnie udaliśmy się przed podróżą na posiłek .

Był to niezwykle udany wyjazd. Pełni wrażeń, nowych doświadczeń wróciliśmy około 22 do Milicza, planując już kolejny „wypad”.